The man, legend and best friend. It is nice when you meet up with old friends and see how much you have both grown.

310315-040415

310315

I fem dagar har jag haft ZuperSimon på besök! Han har varit i Nya Zeeland i tre måander och varför inte stanna i Thailand för att jämna ut jetlagen lite itaget istället för att ha hela resan tillbaka till Sverige direkt ! Så vi har haft full i rulle och lite sömn som det ska vara ! Jag hoppade av glädje när han stod i mit rum oc hxet kändes som att det var igår vi senast sågs, fast att det är 6 månader sedan. Första kvällen drack vi bubbel på Kamala Beach, käkade pizza och kollade på solnedgången. Simon är en energi spridare och har verkligen förgyllt min sista tid i Thailand.



010415
Dagen efter ankomst käkade vi en stor hotell frukost. Det var som att se Simon springa lös i en leksaksbutik bland de olika marmeladerna, omeletterna och frukten. Fast det kan jag förstå efter tre månader på hostel. Vi hyrde moped och åkte till Freedom Beach där vi hade lunch. Men vi ligger inte på latsidan ! Vi åkte sedan till Kata och Karon där vi hittade hans gamla hotell han bodde på för 6 år sedan och tog en fika. Vi hann även med shopping i Patong och Surin Beach. Jag älskar moped ! Snabbt och enkelt att ta sig fram.




Vi stannade och hade middagen mellan Patong och Kamala. Jag älskar detta ställe, hela vägen är uppraddat av flera matmopeder och det står bord längt vägen vid havet, äkta thaikänsla ! Gott, snabbt och billigt. 


020415
På Sunprime varje torsdag har hotellet Asia buffe med thaishow, så vi bokade bord och njöt av maten ! Thailändarna är så duktiga när det komemr till arrangemang och pyssel ! Man vill liksom inte röra skålarna med förrätter för det känns som att man förstör ett konstverk. Den trevliga kvällen avslutades med spel och drinkar på Bob's Bar på stranden.




030415
Vad vore jag för värdinna om jag inte visar min vän Bangla Road ? Efter ett hårt och svettigt GRIT Cardio pass som Simon körde med mig, Sara, Amanda och Jennifer. Det är seriöst den hårdaste träningen jag har gjort på hela säsongen !! Tunnelseende och Bambi halkandes i sin egen svett. Så mina ben var skakiga när vi gicki på marknaden i Kamala och handlade middag. Med party tuk-tuk åkte party människorna mot Bangla Road ! VI stannde till i Paradise district och kollade på Ladyboy Show och drack drinkar. Simon hann inte innanför dörren innan servitören slängde sig runt halsen på honom. Det var en vild kväll ! Vi dansade hem sex på morgonen och bestämde oss för att kriva upp senast klockan 11 för att det var Simons sista dag. Sista shoppingen i Patong och med en klump i halsen vinkade jag av honom vid taxibilarna. Att dagarna kan gå så fort ?! Men vi ses hemma snart. 

 
 
Mobilbilder.
 
 
 
 

Kommentera här: