Hawaii, Waikiki, O'ahu

130913

Fredagen den trettonde åkte vi till Hawaii, Waikiki, på ön O'AHU !! Jag vet inte varför bilderna laddar upp sig från fel håll (?!) Vi landade och fick åka Limo till hotellet ! Jag var riktigt hipe och åkte i pyamas, whoop whoop. Vi packade snabbt upp bikinin och kollade in stranden. Sedan på kvällen hittade vi ett farmers market med super färsk frukt som smälte i munnen !! Resan till Hawaii hittade jag på expedia.com, flygbiljett tur och retur med Hotell i 6 nätter för 360 dollar, inte illa,cirka 2600 kronor !!

Los Angeles

120913
Back in LA efter en tur genom vildmarken. När vi lämnade tillbaka Mustangen på bilhyrningen skrattade karlarna gott när vi började packa ur våra väskor. VI fick frågan av dem hur vi hade fått plats med allt.  Fem väskor i trunken, vattenflaskor och mat under sätet, en väska i mitten bak, shoppingkassar och så klart oss. Compact living in a car ! VI såg riktigt glassiga ut när vi gled runt i en slivrig Mustang men om man hade en högre bil än oss och kunde se när och se hur vi satt så fick de sig nog ett gott skratt !

Jag har sovit på LAX flygplats, vet ingen annan av mina vänner som gjort det. Men får ni för er att också göra det för att ni kommer till patsen sent och har ett tidigt flyg rekomenderar jaga tt ni klär på er pälskappan om ni har någon ! Gosh, America älskar AC. Under natten änlände flyg och lång bort i dimman hörde man kommentarer som " I think someone is sleeping behing the desk". Haha, och precis inna jag skulle lägga mig kom en kvinna fram och frågade om incheckning.. ehm, tyvärr jag jobbar inte här damen. God Natt.

Grand Canyon West Rim

110913

Bilderna hamnade baklängest, så för att få historien från rätt håll med bilderna, börja då nedifrån och jobba dig upp. VI började med att köra från Vegas på morgonen vid 6 tiden, och efter en långsträcka med två vänster svängar och en höger sväng kom vi fram till West Rim ungefär 3 timmar senare.

Vi köpte biljetter på plats, man kan även köpa helikopter biljetter där ! Vilket vi tänkte göra efter vår rundtur på själva berget, men när vi skulle köpa dem var de slutsålda, så om ni ska flyga köp biljeterna direkt på morgonen eller förköp ! Men jag är överlycklig bara över att ha varit där och över det jag såg från "marken". Med de blijetterna vi köpte fick vi göra tre olika stop på west rim, lunch ingick i vårat prispaket, vilket var väldigt trevligt ! Man åker med bussen mellan de olika stoppen, men får stanna kvar hur länge man vill på varje stop, och sedan hoppa på bussarna som går med jämna mellan rum när man känner sig redo. På sista stoppet åkte vi till en ranch där vi åkte häst och vagn in på ett Indian reservat och fick lära oss att kasta lasso.

När jag såg Grand Canyon, west rim, kändes det helt overkligt !! Som att det var en green screen med en låtsas bild som aldrig tog slut ! Jag vet inte hur man påbästa sätt ska kunna förklara känslan, det är oberkrivligt och kan bara upplevas ! Pulsen steg utan ansträgning, jag bara gapa som ett fågelbo !

När dagen var slut fick vi en vägbeskrivning av reservatet till LA, på kartan såg Elinor att vi passerar Route 66 !! Så helt spontant åkte vipå den sträckan och fick se den historiska Route 66 ! Det var en 6-7 timmars körning till LA, men vägen är en enda långsträcka, dubbelfilig,bred och bra ! Utanför LA käkade vi burgare och hade milkshake, eftersom vi befann oss i Cali måste man ha det till middag.

Härstannade vi och tankade i mitt iingenstans. Pju - SUPER DYR BENSIN !!