Who says Phuket has only seas ? I found a jungle & the tallest tree. Wish you with me !

261114

Sara och jag bestämde oss för att ta med kartan, hyra moppe och dra ut på stolligheter ! Vi hyrde moppe uatnför hotellet och kostade 150 baht, sedan två flaskor bensin á 50 bath så 250 totalt : 57 kronor, så cirka 30 kronor per skalle. Billigt sätt att ta sig runt på ! Sara fick agera förare i vänstertrafiken medans jag läste karta och agerade som en extra blinkers och vevade med armarna: " Ur vår väg, här kommer vi ! " 








Målet var att åka till Kathu Waterfall. På kartan såg jag att det finns en zip line påvägen dit så vi svängde in ( dock inte så bra skyltat från vägen när man skall väl in i djungeln, men det är bara att fråga sig fram) Vi hade tur ! Vi hade inte kollat upp detta innan och vi prickade in deras tur klockan 13:00 precis och hängde med på Journey B för 3250 baht, 740 kronor och det var värt varje krona !! 

Det tog oss cirka två timmar med 28 platforms: 15 ziplines, 2 absell points, 2 sky bridges, 3 spiral staircases, 1 sky rail, 20 minutes wilderness walk. Highlight: Phuket town amazing view point, sky rail, Honeymonn Sling, 40 meter absell point, Longest flight 400 meter. 

www.flyinghanuman.com/


The Kardashians tycker också om att flyga i djungeln ! 





Vi tog med Saras kompaktkamera på färden ! Här åker jag !! 

Phuket town view point



Spiral staircases

 

Sky rail



Sara och jag i Honeymoon sling



Jag gick upp i falsett många gånger under dagen ! Men främst var det så jävla häftigt !! Efter ett tag blev man "van" och kunde verkligen se allt, jag fick mer smak och ville inte att det skulle ta slut ! Tänk dig att bokstavligen flyga mellan träden i Thailands djungel, högt upp bland träden !? Detta r någon jag tycker alla borde prova ! 

"Flying Hanuman is your chanse to see the unseen face of phuket, the pearl of the Andaman. After flying from tree to tree you will know there is more than sea, sun and sand here" 



Absell point. Jag tyckte inte om detta stop ! tänk dig frittfall på Liseberg, jepp det var känslan när de "släppte" ned en här.. f.y f.a.n



sky bridge


Hissas ned 40 meter absell point 

 WE LOVED IT !! Flying from one centuries old tree to the next. 


Kolla klippet så får ni se några av de skaer vi gjorde !  
 

Kommentera här: