I do belive there is time for an other adventure

080415

Idag har jag gjoret min SISTA arbetsdag på Sunwing. Min sista vattengympa, sista träningspass och sett min sista show ! Jag vet inte för hur länge mitt uppehåll blir men nu ser jag fram emot en sommar hemma i Arvika men hackkorv, potäter å röbetter ! Vem vet kanske jag far ut igen, eller hittar på något annat. Att jobba säsong har varit lärorik och jag har fått se skillanderna mellan att jobba som fitness/miniland, här i Thailand, och fitness/guide då jag var på Kreta. Personligen passar Guide yrket mig bättre då det händer saker hela tiden, bokstavligen ! Men Thomas Cook är brett, flygvärdinna, pilot, service guide och huvudkontor, men mycket mera ! 

Jag har fått frågan om jag inte är nervös innan jag ska åka iväg. Självklart att jag är !! Jag är rädd, kan kacka i brallan när som helst och har lite lätt panik och ångest. Men när man väl är på plats inser man att man varit orolig helt i onödan ! Så har du själv tänkt tagen, ÅK !! Vad är det värsta som kan hända, det är bara att åka hem igen. Inom detta yrket måste man vara social och öppen och man finner alltid nya vänner och kollegor. Och ju fler säsonger du gör desto mer bekväm tror jag att man blir eftersom alla känner alla på någon sätt till sist. Tillexempel hade jag tre tidigare kollegor från Kreta även här i Thailand, inte samma team, men på samma destination. 

Jag gled in  på detta yrke på ett bananskal ! Jag sökte jobbet på Ving.se, lediga jobb utomlands och hade turen att de sökte tjänster till fitness. Jag gick på audition, kom vidare till intervju och skicades sedan till fitness chool på Mallorca i två veckor. Dessa två säsonger har gett min nya vänner, mer erfarenhet inom träning och service. Jag sammarbetar i grupp och enskilt. Framför allt upptäcka nya saker om sig själv och om landet man befinner sig i ! 

På fredag bär det av för hemfärd till Sverige, vi ses i Värmland på lördag. Jetlagad och fantastisk !! 


 
 
 

Kommentera här: