San Francisco, CA

270813, Dag 1 i San Francisco
Vi landade mitt i natten i San Francisco med tre timmars tidsskillnad. Trötta hittade vi bästa sovplatsen på flygplatsen, avskärmat från alla andra. Carry on som huvudkudde och skedade handväskan. Sju på tisdags morgonen tog vi oss till tunnelbanan som tog oss in till centrum. Dimman låg tungt, det var kallt och folk hade vinterjacka, handskar och mössa på sig. Det tjockaste jag hade med mig var min vita stickade tröja, så jag blev oroligt att jag skulle frysa under dagarna i San Francisco. ( Men det var faktiskt kortbyxe väder en av dagarna ! ) Så jag undrar var de tar på sig på vintern när de gick klädda så, så tidigt. 

När ni köper subway biljetten se till att ha jämna pengar eller var snabba på minusknappen !! Jag hade hjärnkontoret fortfarande på sleep och fick betala mer för min biljett än nödvändigt och när man ska vara på resande fot en längre tid vill man spara in på de korvörena som går ! Haha. 

 


Väl inne i San Francisco sken solen. Eftersom vi fortfarande väntade på våra andra två vapendragare från NYC, Hanna och Nathalie strosade Elinor och jag runt så. Vi alla fyra gick på Training School tillsammans den första veckan då vi först kom till USA och bestämde oss för att resa tillsammans på västkusten. 

Vi bodde tre nätter på The San Francisco International Hostel. Ett väldigt bra hostel, fri wifi, nära till subway, fria pannkakor till frukost, datorer, biljardbord och fri öl så långt lagret räcker varje kväll ! Nere i källaren hade de en egen klubb med beer pong där alla i vilken ålder som helst får dricka. vilket det är lite hysh hysh om, haha. Men bra för dig som inte är 21 än. 




Elinor och jag gick ner mot pirarna, som ligger ungefär 30 minuters prommenad från Hostlet. Där fanns det en salu hall och flera frukt och bröd stånd. Jag älskar smakprov ! 


China Town







På eftermiddagen kom Nathalie och Hanna. Vi hade middag på thairestaurangen på hörnet till hostlet. Billigt, bra och god mat ! Det är alltid bra att veta om du ska också bo på detta Hostel någon gång ! 






Nathalie, Hanna och Elinor









Två våningssängar och egen toalett på rummet. Nice ! Sedan undrar jag vem som slätte ut apan från djurparken..
 
 
 
 
 

Kommentera här: