10 MONTHS IN AMERICA TODAY

270613

Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today, let us begin.
Idag har jag bott i USA i 10 månader. Tokigt vad tiden går fort, men det säger jag i varje " nu har jag varit här i si-så-här många månaders" inlägg, så det är ingen nny yhet. Men det är 8,5 vecka kvar tills brudarna och jag tar hyrbilen och kör roadtrip på västkusten och flyger över till Hawaii. Jag har redan pirr i maggropen för den resan !! 

Det är vissa saker jag vill ha med mig till Sverige från USA. 
- BBQ såsen, Polled pork, Natcho chipsen. 
- Bio-tisdag, 35 kronor för att gå på bio  ! 
- Promoter som fixar fester, billigt inträde på klubbar, 7-35 kronor i baren för en öl. Hemma la jag ut 150 kronor i entré, 65 kronor i baren för en öl, renarama rånet (!!!) För samma summa, 205 kr ,får jag inträde och 5 öl i Boston. 
-
Jag har aldrig druckigt så mycket gratis tidigare, killarna bjuder, betalar. Visst man vet vad de,kan, vara ute efter men när du fått din drink tackar du och kör orginalet "jag måste hitta min vän" och vänder på klacken och kilar iväg.
- AuPair gruppen, vi hittar på saker tillsammans, middagar, utflyckter, och det bästa av allt är att det känns som vi känt varandra i evigheter ! 
- Trevliga och öppna människor. De hälsar och pratar gärna ! Det skulle aldrig hänga i Sverige att en främlig frågar om du vll spela krocket en söndag förmiddag, och bjuder både på rom&cola och sen lunch. Sedan är Sverige bra på andra fronter, vi låter ungarna cykla eller gå och det finns gatubelysning. 
- Poolen, Netflix och OnDemand. 
- Marshalls och Tjmaxx, här hittar du märkesgrejer för en billig peng ! 
- Alla resor, än så länge har jag varit i 10 olika stater och varit i NYC 9 gånger. Varför resar man inte lika mycket inom det "lagom långa vackra landet brunsås" egentligen ? . 
- Och den dagen jag får för mig att skaffa hund ska jag döpa den Boston. 


 

Kommentera här: