Isle Of Palms

240813

Vi styrde sedan vidare till Isle Of Palms, där spelade de in Dear John med snyggingen Channing Tatum. En flera kilometer lång  vacker strand. Det kändes som att vi var tillbaka i Miami. På kvällen hade vi öl på Cocnut Joe´s. Vi tyckte lite synd om killen i entren som inte fattade att jag först visade mitt svenska körkort, och sedan visade honom samma kort igen när min kupan skulle in. Eftersom bilen kunde stå på parkeringen fram till klockan 8 på morgonen och vi ville ta ett morgondopp tänkte vi, varför inte slagga i bilen ? Sagt och gjort, vi sov som två små grisar när jag höll på att kacka i brallan när en polis knackar på rutan och lyser mig i ansiktet med sin ficklampa. Elinor var så klubbad att hon inte ens vaknade utan jag fick i lite lätt panik skaka henne till liv. Polisen fick sig nog ett gott skratt och något att berätta för sina kollergor. Så efter 5 timmars sömn, gav vi ut oss på vägen igen. Elinor knackade dörr på fem hotell pch kollade priser innan vi väl hamande på billiga och bra Motel 6. Detta är en historia jag kommer ha roligt åt länge, och inte berättar för familjen efter det är gjort så de vet att allt gått bra. Ni kanske tycker det var dumt att inte boka boende innan, men detta är en del av äventyret, det är kul att inte ha allt planerat till punkt och pricka. Min blonda syster jag och gillar lite action i tillvaron, haha !  ( Lugn, nu  ligger vi i en dubbelsäng på ett annat billigt och bra Motel i Sevannah och inte i bilen) 


 
 
 
 


Kommentera här: